Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти", затверджених наказом МОН України № 563 від 01.08.2001р. із змінами згідно з наказом МОН України від 20.11.2006 р. № 782, Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань.
Стан роботи з охорони праці знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі щороку призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи. Для окремих категорій працівників розроблені наказом по закладу введені в дію інструкції з охорони праці та інструкції з безпеки праці при виконанні небезпечних робіт. Відповідно до вимог нормативних документів у школі розроблена відповідна документація з питань дотримання безпеки та охорони праці. Розроблені і затверджені програми вступних інструктажів для працівників і учнів. Згідно вимог нормативних документів реєструються первинний, позаплановий і цільовий інструктажі для працівників і учнів. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Журнали реєстрації вступного інструктажу знаходиться у директора, Журнал реєстрації первинного, позапланового і цільового інструктажів для працівників – у заступника директора з НВР, який відповідає за охорону праці в школі, та на робочих місцях у навчальних кабінетах (фізики, інформатики (№21, №22), біології, хімії, шкільній майстерні, спортивних залах). Крім того, кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Учителі фізики, біології, хімії, трудового навчання, фізичного виховання проводять первинні інструктажі перед початком практичних, лабораторних робіт, виконанням відповідних вправ перед початком кожного розділу навчальної програми з фізичного виховання. Облік інструктажів вчителі проводять у класних журналах на сторінці відповідного предмету в розділі про запис змісту року. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.
Питання створення безпечних умов праці, навчання і виховання учасників навчально-виховного процесу щорічно заслуховується на педрадах, зборах нарадах при директору. Протягом останніх 5-ти останніх років в навчальному закладі зареєстрована одна виробничого характеру травма, що сталась через необережність працівника, та 22 травми невиробничого характеру. На виконання наказу МОН від 22.01.08 №20 адміністрацією школи щорічно розробляються заходи з профілактики травматизму невиробничого характеру. (Слайд 47) Відповідно до розроблених заходів з учасниками навчально-виховного процесу проводяться бесіди, вікторини, круглі столи, дискусії, місячники, тижні, тема яких: "Профілактика травматизму під час організації навчально-виховного процесу та в побуті, поведінка дітей з незнайомими предметами, дотримання правил дорожнього руху, надання долікарської допомоги". З метою набуття у підростаючого покоління навичок свідомого, поважного ставлення до збереження здоров'я і життя людей в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, залучення дітей до масово-роз'яснювальної роботи з питань безпеки життєдіяльності щорічно 28 квітня в школі проводяться заходи до Всесвітнього дня охорони праці, у квітні-травні – Тиждень знань з безпеки життєдіяльності, у вересні місяці – Тиждень безпеки руху. При проведенні як шкільних, так і районних масових заходів у школі призначаються особи, відповідальні за збереження життя і здоров'я учасників на кожній ділянці роботи.
У вересні та травні місяці кожного року в школі проводяться практичні заняття по евакуації учнів і працівників на випадок пожежі згідно планів евакуації. Обладнано куточки наочної агітації з охорони праці й куточок з безпеки життєдіяльності. На видному місці розміщені поетажні плани евакуації на випадок пожежі. На жаль, школа має тільки 6 первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), тому навчальні кабінети, майстерня, спортивний зал, шкільна їдальня не в достатній кількості та не в повному обсязі забезпечені цими засобами пожежогасіння.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відзначити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Як результат – за останні 5 років зареєстрована одна травма, хоча треба звернути більшу увагу на нещасні випадки в побуті. І, звичайно, вести роз’яснювальну роботу як серед учнів, так і серед працівників закладу. (Слайд 48) Важливою ланкою роботи навчального закладу є створення належних санітарно-гігієнічних, технічних, організаційних умов навчання учнів. (Слайд 49) Будівля школи (головний її корпус) була введена в експлуатацію в 1959 році. У 1962 році добудовано праве крило на 8 класних кімнат. Окремо корпус на 6 класних кімнат збудовано в 1983 році, піраміда спортивного залу добудована в 1987 році. Загальна площа території школи складає – 4,6 г. Територія школи відповідає санітарним правилам і нормам утримання навчальних закладів, її характеризує раціональний поділ за призначенням: зона відпочинку та ігровий майданчик для початкової школи, спортивний майданчик та стадіон зі спортивними спорудами, зелена зона, до складу якої входять квіткові клумби. Територія школи відгороджена металевою огорожею. Для руху пішоходів розміщено асфальтовані пішохідні доріжки. (Слайд 50) Пришкільна територія утримується у відмінному стані, вона використовується для формування естетичних смаків, екологічної свідомості та фізичного розвитку учнів. Руками учнів висаджені та дбайливо доглядаються квітники, Алея випускників, смородинник та розарій, який закладено до 200-річчя з дня народження Т. Г. Шевченка. (Слайд 51) Загальна площа всіх приміщень школи (три корпуси) 6 687 м2. Проектна потужність – 800 учнів.
(Слайд 52) Навчальний заклад має потужний навчально-виховний комплекс, до складу якого входять 30 навчальних кабінетів (із них 12 кабінетів початкової школи), що дає змогу забезпечити виконання інваріантної складової робочих навчальних планів у повному обсязі. Кожен навчальний кабінет відповідає вимогам Державних Санітарних Норм і Положенню про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів. Для учнів 5-11 класів освітній процес організований за класно-кабінетною системою. Площа кабінетів складає в середньому 2,5 м на одного учня, що відповідає гігієнічним вимогам. (Слайд 53) Кабінети хімії та фізики обладнані демонстраційними столами, мають лаборантські. (Слайд 54) Навчальні класи та кабінети в достатній кількості обладнані шкільними меблями згідно з чинними нормативними документами. (Слайд 55) Створено умови для проведення занять з фізичної культури: 2 спортивних зали: великий спортивний зал ( 280 м2 ), малий спортивний зал ( 150,2 м2 ) з кімнатою для вчителя (11, 4 м2 ) та роздягальнею (4,00 м2 ). Розміри залів дозволяють освоювати програму з фізичного виховання в повному обсязі і організовувати позаурочні спортивні заняття. Дотримується належний температурний режим: 140 – 150 С. (Слайд 56) Фізкультурно-масова робота проводиться на спортивному майданчику, у який входять футбольне поле, гімнастичний та дитячий майданчик. Загальна площа – 9 492 м2. (Слайд 57) До послуг учнів та вчителів актова зала, бібліотека та читальна зала, кабінети практичного психолога і соціального педагога, логопеда, учительська та методичний кабінет, кімната школяра. На першому поверсі навчального закладу знаходиться кабінет директора та приймальня. Їх зручне розташування сприяє вільному спілкуванню учнів, батьків, громадськості з директором закладу.
Оформлення школи відповідає загальним вимогам зовнішньої естетичної культури навчальних закладів, сприяє формуванню загальної культури учасників навчально-виховного процесу, виховує повагу до державної символіки. (Слайд 60) У фойє школи розміщено стенди з державною символікою, є вся необхідна інформація про щоденне життя школи, діяльність учнівського самоврядування, інформація для батьків. У коридорах школи містяться відомості про кращих учнів школи, їх досягнення в навчанні, спорті та культурно-масових заходах. На першому поверсі обладнано тематичну залу історії школи «До витоків». На другому – розміщено інформаційні стенди: «Спортивні досягнення школи», «Черкащина – моя Батьківщина», «Вісник методичного кабінету», «Шкільний прес-центр» тощо. Кожен поверх облаштовано схемою порядку дій при виникненні пожежі. (Слайд 61) Обладнано тематичні куточки: куточок безпеки: «Правила безпеки життєдіяльності», «Цивільний захист», «Правила дорожнього руху»; куточок профорієнтації з профорієнтаційним терміналом; патріотичний куточок: «Пам'ять про подвиг Героїв Майдану, «Ім’я земляків на карті міста», «Герої – АТО випускники нашої школи», «Нова мапа міста Христинівка» тощо. Коридори оформлені в діловому стилі, витримано в єдиному стилі, головна ідея якого забезпечити учнів належною інформацією щодо організації навчання, відпочинку та безпеки життєдіяльності та прав дитини. (Слайд 62) Класні кімнати естетично оформлені, мають куточки класу, куточки з національною символікою. Кабінети затишні з вираженою індивідуальністю.
Незважаючи на вік та зношеність будівлі школи ( неповних 70 років), дирекція (за сприяння та підтримці відділу освіти Христинівської РДА, районної та міської ради) разом з педагогічним колективом, батьками та спонсорами постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної та навчально-методичної бази школи. Щороку проводяться своєчасно капітальні та поточні ремонти. Так, у 2010 році промито опалювальну систему, (Слайд 63) у 2013 році замінено теплотрасу, що позитивно позначилося на тепловому режимі. Масштабні ремонти проведені в медпункті, у деяких навчальних кабінетах (кабінеті інформатики для молодших школярів, кабінеті української мови (№16), географії, початкових класів (№26)) та кабінеті секретаря. За останні п’ять років за спонсорські та батьківські кошти замінено 62 вікна, за рахунок коштів міської ради 6, що є хорошим теплозберігаючим фактором у школі. У 2011 році за рахунок спонсорських коштів проведено капітальний ремонт фойє, прикрашено подвір'я тротуарною плиткою, (Слайд 64) У 2015 році зроблено капітальний ремонт (із заміною вікон, підлоги, стелі, дверей, системи опалення) актової зали школи. (Слайд65) Поліпшена матеріально-технічна база шкільної їдальні. За останні 5 років придбано холодильник, дві електричні плити, 3 водонагрівачі, харчоварочний котел, установлено змішувачі на кухні, замінено раковини (3 шт.); придбано комплект посуду та 24 стільчики, 8 лавочок для зали їдальні. Зроблено капітальний ремонт зовнішнього та внутрішнього туалетів. Облагороджено фасад головного корпусу та будівлі початкової школи, встановлено відливи, козирки.
Багато зроблено для модернізації навчально-матеріальної бази закладу. (Слайд 66) У 2017 році облаштували шаховий клуб – спеціалізований клас для гри в шахи. Відтепер школярі мають змогу проводити баталії в шаховому клубі «Каїсса». (Слайд 67) Навчальний заклад забезпечений комп'ютерною технікою (33 одиниці), мультимедійною установкою (2 класи). Початком цих процесів стало отримання мультимедійного комплексу (інтерактивної дошки, комп’ютера, мультимедійного проектора), який встановлено було в 2008 році в кабінеті – хімії. Останні 5 років комп’ютерна техніка постійно оновлювалася. Так, за кошти районного бюджету придбано мультимедійний комплекс для кабінету інформатики (інтерактивна дошка, ноутбук, мультимедійний проектор), 4 комп’ютери, 1 ноутбук; 1 мультимедійний проектор, 1 телевізор; за спонсорські – 8 комп’ютерів та 2 ноутбуки. 2 кабінети початкової школи та 2 - старшої школи обладнані плазмовими телевізорами, що придбані за кошти батьківської громади. Використання комп’ютерів у поєднанні із плазмовими телевізорами створює оптимальні умови для перегляду учнями презентацій, навчальних фільмів тощо. У рамках реалізації програми «Сто відсотків» у 2013 році створено кабінет інформатики для початкової школи.
Таким чином, на сьогодні до послуг учнів та вчителів 2 кабінети інформатики: для 5-11 класів з мультимедійною дошкою – на 17 робочих місць та початкової школи на 8 робочих місць. Усі комп’ютери об’єднані в локальну мережу та підключено до мережі Інтернет із швидкістю 5 Мбіт/с. Тому вчителі мають змогу брати звідти необхідну інформацію та проводити уроки в режимі on-lain, бути учасниками методичних вебінарів, Інтернет-конференціій; учні брати участь у Інтернет-олімпіадах та конкурсах. Комп’ютерною технікою оснащені: приймальня – 1, кабінет директора школи – 1, бібліотека – 1, кабінети заступників директора – 2, методичний кабінет – 1, кабінет початкової школи – 1. В управлінській діяльності використовується банк електронних документів. Школа має власну поштову скриньку. Систематично проводиться робота щодо оновлення електронного банку даних про учнів та педагогічних працівників школи за програмою «Курс: Школа», що забезпечує взаємодію між відповідними рівнями системи освіти.. Це дає можливість оперативному обміну інформацією, її збиранням та опрацюванням. Щорічно за допомогою програмного продукту «Курс. Школа» формуються всі статистичні звіти.
(Слайд 68) Осередком інтелектуального та творчого розвитку в школі є бібліотека. (Слайд 69) Розташована на другому поверсі, має просторе приміщення. Наявне окреме книгосховище площею 18,50 кв.м. Абонемент суміщений з читальною залою. Для дітей забезпечено відкритий доступ до літератури, згідно Правил користування бібліотекою. (Слайд 70) Навчальний заклад забезпечений навчально-методичною літературою відповідно до вимог програм. Своєчасно і в повному обсязі здійснюється подання заявки на підручники. Фонд художньої та науково-методичної літератури на 01.01.2017 р. складає 8 237 книг, а фонд підручників і посібників становить 14 602 примірники. (Слайд 71) Школа щорічно передплачує 8 найменувань фахових періодичних видань для початкової школи та 12 – для основної та базової. Відсоток забезпеченості вчителів навчально-методичною літературою становить до 60%. Така невисока цифра є наслідком недостатнього фінансування, але як вихід з даною ситуації – кожен учитель-предметник користується фаховим журналом, придбаним за власні кошти. Середня забезпеченість підручниками складає 95%. Шкільна бібліотека співпрацює з учителями-предметниками, класними керівниками та психологом. У бібліотеці створюється електронна база бібліотечних уроків, інформаційних та патріотичних годин, презентацій художніх творів, книжкових виставок. (Слайд 72) Організовуються виставки на різні тематики, присвячені письменникам, знаменним і пам’ятним датам: «У країні Правових знань», «Козацькому роду – нема переводу», «Письменники рідного краю», «З народної криниці, «Моя земля – земля моїх батьків», «Ми чуємо тебе Кобзарю, крізь століття», «Подорожуємо в країну казок», «У книзі відкриваємо світ», «Щедрий голос природи змалку слухаю я», «Україна у Другій світовій війні» та інші; огляди літератури: «На допомогу у вивченні шкільних предметів», «Сучасна дитяча проза », «Наш рідний край», «День соборності України – символ національного єднання українського народу», «Чорнобиль – наш біль і наш гріх», «Дорогами війни, дорогами безсмертя», «Наш закон — наша сила» тощо, які сприяють формуванню читацьких інтересів, залученню учнів до читання, ознайомлення педагогічних працівників із новинками літератури.
Читачів у бібліотеці 611, із них 536 учнів. (Слайд 72) З учнями-читачами здійснюються індивідуальні та групові форми роботи. Проводяться бібліотечні уроки з учнями молодших та середніх класів. (Слайд 73) Організація бібліотечного обслуговування учнів та педагогічного колективу школи здійснює завідуюча бібліотекою Граєвська Людмила Яківна, яка має вищу педагогічну освіту. За високий рівень професіоналізму, активну роботу з популяризації дитячого читання та перемогу в обласному конкурсі «Живи книго» у 2009-2010 навчальному році Людмила Яківна була нагороджена Грамотою. У 2010-2011 н.р. здобула перемогу в районному конкурсі «Шкільна бібліотека» в номінації «Майстер бібліотечної справи». У 2013-2014 н.р завоювала І місце в обласному турі Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» в номінації «Шкільна бібліотека – інформаційний центр». (Слайд 74) Щорічно активні читачі шкільної бібліотеки є переможцями Всеукраїнського конкурсу дитячого читання «Книгоманія». У рамках акції «Живи, книго!» проводяться рейди по перевірці підручників один раз на два місяці, створено пости бережливих у кожному класі. Бібліотека підключена до мережі Інтернет і має WEB-сторінку «Шкільна бібліотека» на шкільному сайті, яка постійно оновлюється.
Багатогранна робота шкільної бібліотеки спрямована на допомогу учням школи краще оволодіти програмовим матеріалом, збагачувати знання, розвивати культуру читання, долучати їх до культурних і духовних надбань, традицій, звичаїв, сприяти формування національної свідомості.
(Слайд 75) Школа має власний веб-сайт, на якому розміщено загальну інформацію про навчальний заклад, новини школи, фото виховних заходів, сторінка для учнів та батьків, сторінка бібліотекаря, поради шкільного практичного психолога та інше. Як свідчить аналіз, кількість відвідувачів сайту є достатньою. Крім того, на сайті школи знаходиться колекція мультимедійних документів з описом досвіду роботи учителів школи і презентацій для підтримки викладання різних шкільних предметів в електронному вигляді. Сторінки сайту оформлено в єдиному стилі з використанням графічних елементів, інформація вчасно оновлюється.
(Слайд 76) Адміністрація навчального закладу працює над створенням системи державно-громадського управління школою з метою прийняття ефективних управлінських рішень, направлених на максимальне урахування задоволення освітніх потреб громадян. Поряд з освітніми послугами учням, школа залучає батьків: мешканців, представників органів місцевого самоуправління, учнівську молодь до розв’язання спільних проблем. У школі створено умови для взаємодії між усіма суб’єктами навчально-виховного процесу: вчителями, батьками, учнями, місцевою громадою. Адміністрація співпрацює з депутатами районної ради: Передрієм М.М. та Передрієм М.А., Пономаренком В.Ю., депутатом обласної ради Баштаном О.В., які сприяють зміцненню матеріальної бази закладу, беруть участь у масових заходах. Активно залучався до життя шкільної громади депутат Верховної Ради України Антон Яценко, який протягом кількох років допомагав нашому навчальному закладу: саме за його підтримки відремонтувано шкільний туалет, придбано 6 комп’ютерів, закуплено парти для 1-го класу. Заслуговує на увагу організація роботи з батьками, яка охоплює всі напрями діяльності, в тому числі й просвітницький. Координаційним центром цієї роботи є загальношкільний батьківський комітет, який не тільки бере активну участь в усіх сферах діяльності школи, але й в значній мірі виконує функції піклувальної ради закладу. Голова шкільного батьківського комітету обирається на початку навчального року на засіданні голів класних батьківських комітетів. Протягом двох років батьківський комітет очолює Робочий М. К. Осередками громадського управління школою в класах є батьківські збори та класні батьківські комітети. Їх робота спрямована на поліпшення умов навчання та виховання, організацію дозвілля та оздоровлення учнів класів, дотримання законодавства про обов’язкову загальну середню освіту, запобігання безпритульності, виховання громадянських якостей учнів. Батьківські збори класів, на яких розглядаються актуальні питання життєдіяльності, проводяться регулярно. Класними керівниками здійснюється педагогічна освіта батьків згідно розробленої тематики батьківського всеобучу. До цієї роботи залучаються також практичний психолог закладу, різні спеціалісти. Ведуться протоколи батьківських зборів. Щорічно про одержану спонсорську допомогу та її використання перед громадськістю звітує голова батьківського комітету.
Підводячи підсумки діяльності нашого навчального закладу слід зазначити, що у нас є великий потенціал: це розумні, талановиті, допитливі учні та творчі, компетентні, небайдужі вчителі, і ми сподіваємося, що попереду в нас багато досягнень і перемог. Переосмислюючи роль і завдання свого закладу, розуміємо, що домінуючою ознакою його розвитку, яка приведе до успіху є ефективність навчального процесу; високий рівень виховної діяльності; матеріально-технічна база школи. А головне - спільна діяльність вчителів, учнів і батьків.
Сьогодні педагогічний колектив працює над створенням іміджу сучасної школи, де кожна дитина відчувала б себе комфортно, мала змогу реалізувати свої творчі здібності, була впевнена у своєму майбутньому. З метою моніторингу динаміки позитивного іміджу заклад періодично визначає свій суспільний рейтинг, аналізує досягнення школи відповідно до вимог законодавства:
1. Свою мету щодо надання якісних освітніх послуг, створення оптимальних умов для творчого розвитку кожної дитини, надання можливості для її самовираження, саморозвитку, загальнолюдські цінності педагогічний колектив школи реалізує на високому рівні.
2. Школа підтримує ділові зв’язки з адміністрацією та педагогічними колективами закладів освіти району і не тільки. Міцні зв’язки школа підтримує з навчальними закладами різних рівнів акредитації: Уманським державним педагогічним університетом ім. П.Г.Тичини; Черкаським технологічним університетом; Національним авіаційним університетом; Черкаським державним університетом ім. Б.Хмельницького. Школа підтримує дружні стосунки з Приватною Лінгвістичною гімназією м.Києва, співпрацює з дитячими садками №1, №3, № 4, №5, службою у справах дітей при Христинівській райдержадміністрації; районним Будинком дитячої та юнацької творчості; Школою мистецтв.
3. За останні п’ять років кількість школярів (на 10 %), які навчаються в навчальному закладі зросла. Усе це свідчить про стійкість іміджу школи, її досвіду, традицій, якості освіти.
4. Педагогічний колектив закладу вирізняє професійна компетентність, корпоративна єдність, вірність традиціям й готовність до інновацій, прагнення до самовдосконалення.
5. Імідж закладу формується завдяки зміцненню матеріально-технічної бази, високому рівню естетики школи.
6. Про позитивний імідж школи свідчить і те, що в школі працюють випускники: Коцюба Наталя Вікторівна, учитель початкових класів; Нагірич Ірина Юрієвна, учитель англійської мови; Кравченко Людмила Петрівна, учитель української мови та літератури; Цимбал Світлана Миколаївна, заступник директора з виховної роботи; Желєзна Вікторія Олександрівна, учитель музики, інформатики; Левченко Володимир Миколайович, учитель фізичного виховання; Рачинський Андрій Вікторович, учитель фізичного виховання; Баланщук Ірина Сергіївна, педагог-організатор; Костенко Дарина Олегівна, учитель інформатики; Передрій Вероніка Сергіївна, соціальний педагог; Сокур Олена Вікторівна, учитель фізики; Козаренко Людмила Антонівна, заступник директора з навчально-виховної роботи; учитель математики; Мігур Лариса Олексіївна, учитель початкових класів; Найдюк Надія Василівна, учитель початкових класів; Пасічна Ірина Аркадіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи; учитель історії; Білоусова Людмила Іванівна, вихователь ГПД.
7. Громадська думка про школу створюється шляхом публікації про школу в районній газеті «Трибуна хлібороба», міській – «Христинівська сорока»; висвітлення шкільних новин на сайті школи; випуск друкованої шкільної газети «ВУЛИК», районної дитячої газети «Шкільний вісник».
8. На базі закладу проводяться різноманітні методичні заходи, зустрічі, на яких презентуються головні здобутки школи.
Найважливіші здобутки школи – Диплом за активну участь представлення освітніх інноваційних технологій на V Національній виставці-презентації «Інноватика в сучасній освіті – 2013»; диплом Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014» за презентацію досягнень в інноваційній модернізації національної освіти, диплом Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2015» за презентацію досягнень в інноваційній модернізації національної освіти, диплом Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2017» за активну участь у створенні сучасної якісної системи національної освіти.
Для налагодження співпраці, обміну професійним досвідом, висвітлення стану і перспектив розвитку освіти і науки в Україні, відзначення та вшанування активних і успішних представників освітянської галузі 09.12.2016 року в місті Києві пройшов Міжнародний форум «Сучасний стан науки і освіти в Україні. Стратегія розвитку». За рішенням експертної комісії, до якої входили представники Організаційного комітету Міжнародного форуму, Христинівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №2 відзначено грамотою за високі професійні здобутки у вихованні та навчанні молодого покоління та нагороджено медаллю "За заслуги в галузі освіти і науки". А свій історичний слід за вклад у розвиток освіти України школа залишила у другому томі інформаційно-публіцистичного видання «Науковці та освітяни України».