Вівторок, 19.03.2024, 16:03
Вітаю Вас Гість | RSS


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1051
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Державна атестація закладу

Нормативна база: 

Наказ Міністерства освіти і науки України №67 "Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів"

Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів

Наказ відділу освіти Христинівської РДА від 02.09.2016 № 309 «Про затвердження плану проведення державної атестації навчальних закладів району у 2017 році»

Наказ відділу освіти Христинівської РДА від 07.03.2017 № 122 «Про проведення державної атестації Христинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2»

Інформація про навчальний заклад

 Доповідь щодо

ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

Назва заходу: Відкрита публічна презентація діяльності навчального закладу під час державної атестації

Дата: 18 квітня 2017 року

Місце проведення: Актова зала Христинівської загальноосвітньої ЗОШ І-ІІІ ст.№2

Час початку: 9 год.00 хв.

Підготовлено: Кравченко Л.П., директором Христинівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2., Козаренко Л.А., ЗНВР, Пасічна І.А., ЗНВР, Цимбал С.М., ЗВРн

 

Виступ директора щколи Кравченко Людмили Петрівни

Шановні члени комісії,

шановні колеги,

представники батьківської громади!

Сьогодні важлива і знакова подія в житті нашого навчального закладу – відкрита публічна презентація в рамках атестаційної експертизи. Але навіть екзамен може перетворитися на свято, якщо є, про що розповісти, є, що показати, і є, чим пишатися.

Мені здається, що саме сьогодні прекрасна нагода ознайомити Вас з основними аспектами діяльності навчального закладу акцентувати увагу на наших турботах та презентувати кращі педагогічні здобутки школи за останні п’ять років.  (Слайд 15)

Ряди ніжних берізок, сім’ї струнких туй, охайні газони… А на квітниках – розкішні троянди, духмяні чорнобривці й яскраві петунії… Серед такого розмаїття привітно усміхається головній вулиці рідного міста навчальний заклад, заснований у 1948 році. На той час в чотирьох класах навчалося 120 учнів.

У 1949-1950 н.р. початкова школа була реорганізована в семирічну школу.  У 1958-1959 н.р. відбулася ще одна реорганізація школи. На базі міської семирічної школи була створена міська середня школа №2, у якій було 8 класів-комплектів і навчалося 300 учнів. І ось уже неповних 70 років Христинівська ЗОШ І-ІІІ ст.. №2 бороздить освітянське море. Для історії то невеликий час, але для нашої школи, то прекрасні сторінки досягнень і здобутків. (Слайд 16)

Сьогодні наша школа має статус загальноосвітнього закладу, але працює в режимі розвитку, динамічно внутрішньо оновлюючись у своїх планах і методах, стабільно створюючи умови для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Школа І ступеня міцний фундамент школи, майстерня, де формується молоде покоління. Основне завдання початкової школи створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим. З метою особистісно зорієнтованого пошуку прихованих здібностей молодших школярів впроваджуються в практику сучасні гуманно-особистісні методики Шалви Амонашвілі, здоров’язберігаючі технологій В. Базарного. Та, крокуючи в ногу із сьогоденням, ми шукаємо нові шляхи і підходи до здійснення мрій. Так, із січня 2017 року наш навчальний заклад став експериментальним майданчиком регіонального рівня по впровадженню інноваційних методик для пізнавального розвитку дитини; з 1 вересня 2017 року в одному із перших класів планується запровадження поглибленого вивчення іноземних мов, здійснення навчання за програмою Міністерства освіти і науки України «Інтелект України».

На ІІ ступені навчання згідно з бажанням учнів та їх батьків, можливостей кадрового забезпечення та оснащення навчальних кабінетів організовано поглиблене вивчення математики, української мови з 8 класу та вивчення двох іноземних мов з 5-го класу (німецька та англійська).

Для реалізації особистісно орієнтованого навчального процесу в школі введено в 10-11 класах профільне навчання. Заклад має досвід роботи у класах інформаційного, правового, художньо-естетичного та економічного профілів.

Христинівська ЗОШ І-ІІІ ст..№2 є опорним навчальним закладом з предметів початкової школи, математики та впровадження ІКТ. У 2012 році на базі школи як ресурсного центру створено Христинівський освітній округ. Пріоритетним напрямом діяльності школи є робота з обдарованими дітьми. Робота з обдарованими і здібними учнями реалізується через факультативи, курси за вибором, організацію науково-дослідницької діяльності учнів, участь у всіх етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, Інтернет-олімпіадах, участь у районних, обласних турнірах, конкурсах.  (Слайд 17-22)  Реалізувати свої здібності, збагатити життєвий досвід, знайти справу до душі учні школи можуть у виховних центрах: студії образотворчого мистецтва «Фантазія»; хореографічній студії "Віночок"; студії вокального співу; літературній студії "Джерельце”; гуртку «Дивосвіт умілих рук»; театральній студії «Мальва» та "Казка”(ляльковий театр); студії художнього слова «Стежина». Юні журналісти створюють газету «ВУЛИК», яка є яскравим і надзвичайно дієвим засобом учнівського самоврядування. Газета виходить один раз у місяць і готується учнями школи. Розвивати фізичні здібності діти мають можливість у спортивних секціях: баскетболу, волейболу, футболу, тенісу шахів та шашок, На базі школи працює спортивна школа, де навчають дітей стрільби з лука. Крім того, у школі діють: екологічний клуб «Пролісок», наукове товариство “Ерудит”, пошуковий загін “Юність”.

Відомий український педагог Олександр Захаренко говорив: "Школа – це маленька держава. Вона не може існувати без ідеї, задуму, що захоплює дітей, учителів і батьків".  Серед безлічі програм і концепцій педагогічний колектив нашої школи обрав для розвитку й діяльності Концепцію школи-родини. Адже родина була і залишається найбільшою моральною цінністю, духовною потребою людини, саме у родині плекаються всі складники здорового громадянства. Мета Школи-родини - створення умов для гармонійного розвитку і творчої самореалізації життєво компетентної, цілеспрямованої, національно свідомої, успішної особистості. Дана модель забезпечує відповідальне ставлення учня до свого життя, розкриває творчий потенціал дитини, формує всебічно розвиненого громадянина, патріота, творця. (Слайд 23)

Школа, як шкільна держава,  має свій герб, гімн і прапор. Перед вами герб Христинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2. Основними на ньому є два кольори: зелений і синій. Зелений символізує знання. Синій колір втілює гармонію, надію та духовність. Розташована у центрі на синьому фоні розкрита книга є символом отримання знань. Книгу освітлює сонце. Сонце з широким промінням символізує життя, добро, ідеал, до якого прагне дитина. Під зображенням книги – червона стрічка з номером школи. Це надає гербові урочистості. Прапор школи поєднує жовтий, синій і малиновий кольори, що символізують: жовтий - символ тепла, безмежного щастя, сонячної радості, домашнього затишку для кожного у великій шкільній родині; синій - асоціюється з морем знань, на хвилях якого пливе шкільний корабель, щоб безперервно відкривати вічні істини, це знак довір'я і благородних помислів; малиновий – колір спадщини від минулих поколінь, козацької слави. (Слайд 23)

У школі, у цій маленькій державі, керує не лише директор. Важливу роль відіграють органи громадського управління школою: рада школи, батьківський комітет, учнівське самоврядування.  Головні дійові особи навчально-виховного процесу – це учні школи, лідери шкільного життя. (Слайд 24)

Сьогодні двері школи гостинно відчиняються перед 564 вихованцями та їх батьками, котрі свідомо обрали саме наш навчальний заклад.Так, на початок 2016-2017 навчального року укомплектовано 25 класів, із середньою наповнюваністю – 24 учні. (Слайд 25)  Протягом останніх п’яти років помітна тенденція до збільшення кількості учнів у школі. У 2016-2017 навчальному році контингент учнів збільшився на 9,6 %. Цей показник свідчить про те, що в школі створені умови, які задовольняють запити батьків і дітей, про індивідуальний підхід у навчанні учнів, про скоординовану діяльність всього педагогічного колективу. Можна з упевненістю стверджувати, що школа користується авторитетом у місті. Усе це – основа для подальшого розвитку нашого закладу. (Слайд 26)

Кажуть, хороший будівельник ніколи не економить на фундаменті. Фундамент нашого шкільного будинку — це професійний і творчий потенціал педагогів. Здобувати освіту вихованцям школи допомагають 57 талановитих, відданих своїй справі вчителів. Із загальної кількості учителів: 50 – жінок (87,8 %), 7 – чоловіків (12,2  %). Учителі, що мають вищу категорію складають 67 % від загальної кількості, першої категорії – 21 %, другої категорії – 4 %,  спеціаліст – 8 %. Відсоток працівників з вищою та першою кваліфікаційною категорією становить 88 % педагогічного колективу від загальної кількості працівників. У вчительському сузір’ї 10 учителів мають педагогічне звання «старший учитель» (7,5 %), 10 учителів мають педагогічне звання «учитель-методист» (7,5 %).

Антон Макаренко зазначав: «Важливо, щоб у колективі були красиві і молоді педагоги. У них є якась «містерія»: вони самі по собі змушують вихованців мріяти, фантазувати, підтягуватися. Якщо образ вчителя приємний, то в ньому покладена первісна сила духовного впливу. Такого вчителя хочеться слухати і йти за ним». Приємно відзначити, що за останні 5 років відбулося «омоложення» колективу і, як наслідок, кількість педагогів школи з кваліфікаційним рівнем «спеціаліст» з 4 % досягнув 8 %. (Слайд 27)  Більшість педагогів закладу мають стаж понад 20 років ( 34 особи – 60 %). Серед них 20% вчителів, які віддали кращі роки свого життя, цьому навчальному закладу. Поряд із досвідченими педагогами працюють молоді колеги, які мають педагогічний стаж до 3 років. Таких у нас 7 вчителів. (Слайд 28)  Аналіз вікового складу педагогів засвідчує: педагогічний колектив стабільний. Середній вік становить 45 років. Ці аналітичні дані дають змогу зробити висновок, що більшість педагогів з життєвим і професійним досвідом висококваліфіковані педагоги, майстри своєї справи. (Слайд 29)

Високе покликання педагога, творче ставлення до роботи, віра у своїх учнів – це ті складові, які спонукають вчителів нашої школи до натхненної праці, що приносить певні результати й показує високий рівень педагогічної майстерності педагогів і навчальних досягнень учнів. Здобутки педагогів відзначено на Всеукраїнському, обласному та місцевому рівнях: 2 вчителі мають звання «Відмінник освіти України»; 2 вчителі нагороджені Грамотою департаменту освіти і науки облдержадміністрації, 18  Грамотою Христинівської РДА, районного відділу освіти Христинівської РДА, Христинівської районної ради, міської ради, один учитель  лауреат премії ім. О.Юрченка. Районною педагогічною премією «За особливі успіхи у навчанні та вихованні молоді» нагороджено 7 учителів. Упродовж п'яти останніх років учителі математики, фізики, астрономії, біології, історії, технологій підготували 175 призерів районних та обласних олімпіад  із базових предметів. (Слайд 30)

Педагог, як і кожен фахівець, потребує постійного підвищення кваліфікації. Хрестоматійним став вислів К.Ушинського про те, що вчитель як фахівець живе доти, доки вчиться.(Слайд 31) 

Атестація педагогічних працівників школи здійснюється відповідно до ст. 54 Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», вимог «Типового положення про атестацію педагогічних працівників» на основі перспективного та річного планування. Книга протоколів засідань шкільної атестаційної комісії оформляється та ведеться належним чином. Критерієм для оцінювання рівня педагогічної майстерності вчителя є «Картка методичного зростання», яка фіксує участь педагогів у підвищенні науково-теоретичного рівня та професіоналізму. (Слайд 32) Кожні 5 років педагогічні працівники закладу, згідно з Положенням про атестацію, проходять курсову перепідготовку на базі Черкаського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти як однієї зі складових успішного проходження атестації педагогічними працівниками школи. Протягом останніх трьох років педагогічні працівники школи проходять експрес-курси, є учасниками вебінарів. Так, у 2014-2015 н.р. експрес-курси пройшли 4 педагоги. (Слайд 33) У 2012 році на базі кабінету інформатики всі вчителі пройшли за програмою "100 відсотків володіння ІКТ" підготовку по освоєнню інформаційно-комунікаційних технологій, в тому числі з використанням всесвітньої мережі INTERNET, 26 учителів пройшли навчання за програмою Intel® «Навчання для майбутнього», що дало можливість широко використовувати доступ педагогів школи до світових інформаційних систем, надати нового імпульсу в освітньому процесі, використання інформаційних технологій на уроках. (Слайд 34)

Немає, на жаль, навчальних закладів, де не навчалися б діти з незахищених категорій, і наша школа – не виняток.  Так, у 2016-2017 навчальному році станом на 01.03.2017 року в школі навчається 227 дітей соціально незахищених категорій, з них: діти, позбавлені батьківського піклування, під опікою – 8; діти з багатодітних сімей – 58; Діти–інваліди – 12; діти з дистанційних сімей – 6; діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 2; діти з малозабезпечених сімей – 11; діти, батьки яких учасники АТО – 41; діти-переселенці – 2, що складає 40 відсотків від загальної кількості дітей у школі. (Слайд 35) 

Вищезазначені учні знаходяться безпосередньо під патронатом соціально-психологічної служби школи. Учні, позбавлені батьківської опіки, діти-сироти,  забезпечені безкоштовним харчуванням, підручниками, єдиним квитком, шкільною формою. Діти, які належать до пільгового контингенту, відвідують гуртки та секції, беруть активну участь в житті закладу та міста. Найактивніші з них внесені до банку даних «Обдаровані учні».  (Слайд 36)  

Важливий напрям роботи з соціального захисту дітей – робота з батьками учнів. Для батьків та опікунів учнів було організовано консультації психолога, соціального педагога, вчителів-предметників та класних керівників. Проводилися у співпраці з класними керівниками обстеження житлово-побутових умов учнів (протягом року). Змістовною є робота соціально-психологічної служби з батьками на батьківських зборах. Підготовлено цілий ряд виступів, тренінгів: «Школа і сім’я без насильства», «Суїцидальна поведінка», «Неврози у дітей», «Підліток», «Сімейне виховання та його наслідки», «Батьки, діти, вчителі – шляхи взаємодії». (Слайд 37)

Соціально-психологічною службою приділялася велика увага питанню адаптації першокласників, п’ятикласників та десятикласників. Протягом кожного навчального року психологом школи було вивчено рівень адаптованості до навчання учнів 1, 5, 10-х класів, новоприбулих учнів; Відвідувалися уроки у 1, 5, 10-х класах з метою психологічного аналізу уроків та спостереження за учнями; Оброблялася і заносилася інформація в індивідуальні картки психологічного супроводу; проводилося ознайомлення батьків першокласників з психологічними особливостями дітей 6-річного віку; проводились діагностичні методики по виявленню рівня тривожності дітей; проводилися психокорекційні заняття з дітьми, які виявили низький рівень адаптації до шкільного навчання; велася індивідуальна допомога учням, класним керівникам, батькам по різних психологічних питаннях, діагностування учнів, що знаходяться на внутрішньошкільному обліку; спільно з соціальним педагогом та класним керівником відвідувалися вдома діти з категорійних сімей; з учнями випускних класів проводилося тестування по профорієнтації і ознайомлення з психологічними рекомендаціями по здачі випускних іспитів та проходженню незалежного тестування; проводилися діагностичні методики, анкетування серед учнів 4-х класів для виявлення рівня готовності до переходу в середню школу. Здійснювалося вивчення стану соціально-психологічного супроводу щодо профілактики суїцидальної поведінки серед дітей та учнівської молоді. Проводилися соціально-психологічні дослідження, психодіагностика з учнями, їх батьками та з педпрацівниками. За результатами соціально-психологічних досліджень, психодіагностики виявляли учнів, що потребують особливої уваги. З ними проводилися індивідуальні заняття, які будувалися на виявленні первинної проблеми, поглибленій діагностиці, обговоренні результатів тестування, наданні рекомендацій, порад, виробленні подальшої системи дій з виниклої ситуації. (Слайд 38)

Здійснювалася ефективна робота щодо співпраці з районним центром зайнятості населення в місті Христинівка, Христинівським управлінням юстиції у Черкаській області, Христинівським відділом поліції. (Слайд 39)

Відповідно до затвердженого графіка  проводилися лекції юриста, гінеколога, нарколога щодо запобігання агкоголізму, наркоманії, ВІЛ/СНІДу тощо. Профілактична робота, спрямована на формування в учнів духовно-моральних цінностей і переконань, відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших,  є пріоритетними в системі роботи педагогічного колективу. Як результат такої роботи протягом 5 років у закладі відсутні факти скоєння правопорушень та злочинів учнями школи. (Слайд 40)

Під постійним контролем адміністрації школи, психологічної служби, медичного пункту знаходилося фізичне і психічне здоров’я учнів школи. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт, де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Медичне обстеження діти проходять щорічно на базі лікарні.  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи в школі формувалися списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Проводилося й профілактичне щеплення учнів. Для профілактики захворювань та пропаганди здорового способу життя регулярно випускалися бюлетені, стіннівки, проводилися тижні і місячники з різних питань безпеки життєдіяльності учнів. (Слайд 41)

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. (Слайд 42)

Для організації харчування учнів функціонує їдальня, яка розрахована на 100 посадкових місць. Їдальня в достатній кількості забезпечена необхідним технологічним та холодильним обладнанням. Асортимент продукції, що пропонується, включає гарячі страви. Обов’язковим є дотримання щоденного меню, що затверджується директором, і сезонного тижневого меню, погодженого з районною СЕС. У відповідних журналах медпрацівником реєструється бракераж сировини та готової продукції. Адміністрацією школи, батьківським комітетом здійснюється періодичний контроль за дотриманням технології приготування страв, якістю харчування та дотриманням санітарно-гігієнічних норм. Постійний контроль здійснює медична сестра школи. Усі необхідні вимоги до харчування дотримуються в повному обсязі, що підтверджується результатами систематичного медико-санітарного контролю за кількістю та якістю харчування. У межах належних ресурсів забезпечується питний режим школярів. Ділова документація з питання організації дитячого харчування ведеться вчасно та відповідно до діючого законодавства. Діти охоплені різними формами харчуваннябуфетна продукція; безкоштовне для учнів 1-х класів за рахунок коштів районного бюджету;  за кошти батьків – для учнів 2-4 класів та 5-11 класів. Окремо відбувається організація та здійснення харчування учнів, що належать до пільгових категорій (це діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, діти-інваліди, діти батьки, яких є або були учасниками АТО, діти із багатодітних сімей – сплачують 50% від вартості обіду). (Слайд 43)   Усіма видами харчування: гарячим харчуванням, буфетною продукцією – охоплено 430 учнів, що складає 78%. Гаряче харчування отримують всього 254 дитини, що становить 55% від загальної кількості учнів.

Із них: 63 учні 1-х класів – (100 %); 75 учнів пільгових категорій (2-11класи) (сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування – 10, діти, батьки яких є учасниками АТО –35, діти-інваліди – 7, діти з багатодітних родин – 21 учень, переселенці – 2) (100 %); 75 учнів 2-4-х класів харчуються за кошти батьків (68 %); 41 учень 5-11 класів харчується за кошти батьків (15,5 %). Вартість харчування для учнів 1-4-х класів та пільгових категорій складає 6.00 грн.; вартість обіду для учнів 5-11 класів – 9,00 грн. Вартість буфетної продукції в середньому – 5 грн.

На сьогодні порівняно з 2014-2015 навчальним роком, як не прикро про це говорити, зменшилась кількість дітей, охоплених гарячим харчуванням. Так, у 2014-2015 н.р. безкоштовними гарячими обідами за рахунок коштів, передбачених кошторисом видатків для закладів освіти району з розрахунку 3,40 грн. за день на одну дитину, харчувалося 258 учнів 1-4 класів та 25 учнів пільгових категорій, що становило 100%. 90 учнів (35%) 5-11-х класів харчувалися за кошти батьків, вартість обіду становила – 6.00 грн. Таким чином, гарячим харчуванням у школі було охоплено 373 учні, що складає 71,5%, що на 16,55 % більше у порівнянні з нинішнім навчальним роком.

Шкільна їдальня має можливість 100% забезпечити учнів гарячими стравами за кошти батьків, але діти, на жаль, віддають перевагу буфетній та продукції із магазинів, які знаходяться поруч. На превеликий жаль, більшість батьків не надають особливого значення пристрасті дітей до солодких газованих напоїв, чіпсів, випічки. Незважаючи на численні повідомлення в засобах масової інформації про небезпечні інгредієнти в продуктах, «люблячі» батьки завдають величезної шкоди здоров’ю своїх дітей, купуючи такі продукти. Дітям необхідно більше знати про користь гарячого харчування, про необхідність щоденного вживання овочів та фруктів, про обов’язкове вживання супів, тощо. І в першу чергу, сформувати у дитини свідоме ставлення до правильного харчування повинні батьки, сім’я.

Наступна сторінка * ст.3 *ст.4 * ст.5 * ст.6

 

 

Вхід на сайт
Новини osvita.ua
Дзвінки безкоштовно
Національна дитяча гаряча лінія
 
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024